ראשיאקטואליהחדשות

חדשות

האופרה לעוף מכאן - הזמנה לציבור גולשי אתר עמית

באתר עמית כבר פרסמנו ביקרות על האופרה החדשה לעוף מכאן על פי סיפרה של נאווה סמל וגם על בית האופרה בטוניס הבירה והנה קריאותינו נענו וממשרדי הסינפונייטה העבירו אלינו פלייר מיוחד לגולשי אתר עמית המתלוננים על מיעוט אירועים הנוגעים לארץ מוצאם כדי שיזמינו כרטיסים למופע המשובח ועטור השבחים הזה. אז הכנסו, קחו את הפרטים ולכו לראות!!

הופעות יחידות בבאר שבע - במשכן לאומניות הבמה

יום שלישי 23.2.2010 בשעה 20:30

יום רביעי 24.2.2010 בשעה 20:30

מחיר מיוחד למנויי הסימפונייטה ותיאטרון באר שבע

להוסיף תגובה
 
האופרה בשיא יופיה-בשוק עם רוכלים וקונים  -  16/2/2010 | 22:34
מאיר כהן
http://www.youtube.com/watch?v=Ds8ryWd5aFw
זו לא בעיה של זמן פנוי  -  16/2/2010 | 21:55
מוטי - cohen.motti@gmail.com
ראשית ברצוני להזכיר שלפני זמן מה שנה שנתיים נעשה נסיון מענין ומוצלחבהעלאת המחזה כרמן נדמה בשיתוף של האופרה ותושבי יפו.אנשי השכונות והנסיון הצליח מעל ומעבר לצצופי האחשים אהבו את והקהל לקח חלק פעיל גם כשחקנים וגם כקהל מעורב.אנשים אלה לא נחשפו רבות אם בכלל לפורות הם גם לא באו ממעמד בינוני. כוונת המשורר היתה על אי מעורבותו של הקהל יוצאי תוניסיה בתרבות החילונית על מידה לא קטנה של שטחיות הערצת רבנים בשל מפורסמותם מבלי להכיר את תרומתם ואת דרך חייהם מספיק שלאיש יש תואר של רב ומיד תמצא מעריצים עוורים. מכל אלה המעריצים את הרב חי טייב כמה מהם מכירים את מורשתו? הבקורת של המבקרים השתמשה הדוגמא של האופרה במקרה זה בכדי לעורר ויכוח ציבורי בנושא התרבותותו לא
תרבות הפנאי של התוניסאים הוא לענטז ? מדוע לא !!  -  16/2/2010 | 19:18
מירי אלקלעי
ראשית אינני רואה כל פסול בלנענע את הירכיים או אם תרצו לרקוד מהבטן ,משנקרא בשפת רחוב " עינטוז " ... ריקוד בטן הוא ריקוד מסורתי ששורשיו במצרים העתיקה, הוא מוכר כחלק מההוויה החברתית והתרבותית של עמי צפון אפריקה, ובמרכז אסיה. בתחילת דרכו הוא הוכר כריקוד דתי שרקדו נשים בטקסים שונים שקשורים בפולחן האדמה,הפריון והמיניות, לריקוד אין סדר צעדים קבוע ויש בו המון יצירתיות וחופש ביטוי אישי.....ריקודי הבטן זוכים סוף סוף להכרה הראויה להן ,נשים מכל גיל , מוצא ומשקל מוצאות בו שחרור והנאה,ועכשיו רופאים מודעים יותר ויותר על סגולותיו הבריאותיות של הריקוד והם :הוא מחזק את שרירי הבטן , הוא מפחית כאבי גב, מונע אוסטופאורוזיסט, הוא מסייע ללידה קלה לא פחות חשוב הוא גורם להפרשת הורמונים שאחראים למצב רוח יותר ושורף המון קלוריות, הוא גורם לגירוי מרכז ההנאה של המוח הוא משפר את זרימת הדם במוח ומונע התדרדרות ומוריד את הסיכון לחלות בלהלצהיימר....אנחנו התוניסאים בל לנו לשכוח מאין הגענו ועל איזה תרבות גדלנו , יינקנו מזרח ומערב ,גדלנו על שיריו של טינו רוסי והנרי סלבדור, לצידם של שיריה של סליחה וראול ג'ורנו, ופיוטיו של אשר מזרחי, תרבות הפנאי כמו תיאטרון , קונצרט , אופרה הייתה נחלת העשירים בלבד ולאלה שהתגוררו בשכונות אירופיות ורצו להדמות לשכיניהם הצרפתים, איטלקים וכו' ובמילים פשוטות "להתמערב ".....כיום הפנאי הוא מסימניה היותר מובהקים של החברה הישראלית המודרנית, הוא אינו בלעדי לעשירים וגם האמצעים למלא אותו בתוכן הוא נחלת רבים... כתוצאה מפעילות הפנאי המוצעת לנו, אנו חשים לעתים רוויה בשל עודף חוויות תרבותיות ואין בנו ,את היכולת הראשונית ממעשה יצירה נדיר או ממופע מרתק כדוגמת " לעוף מכאן " עטור השבחים .ובאותו עניין , שוחחתי היום עם גמלאי מועדון עמית , הם הביעו רצון לראות את המופע ובתנאי שהוא התקיים בהיכל התרבות בנתניה, אנחנן נערכים לשם כך ונקווה לשיתוף פעולה והסכמה של " הקאמרי " מירי.
אשר וההתנתקות  -  16/2/2010 | 11:34
מוטי - cohen.motti@gmail.com
את אשר אני מעריך מאוד הוא אדם אמיתי מערב ואהב ישראל הוא בעל השכלה רחבה ויידע רב כך הוא הצטייר בעיניי מתוך תגובותיו באתר. חוויות ההתנתקות הנה חוויה קשה מאוד טראומטית שברבאמונתו של אדם רצועת עזה אינה ארץ אבותי לא למדתי על כך לא קראתי על כךתרצועת עזה הנה בצה בוץ טובעני קן צרעות.הייתי שם פעם אחת במלחמת קדש 1956ומאז איני אוהב אותה בלשון המעטה. את ההחלטה על ההתנקתוק קבלה ממשלת שרון .בוחריו והמאמין לו ופעם גם סגדו לו באו מאותן אוכלוסיות שהתיישבו ברצועה. מי שהכיר אותו ידע שהוא עשוי לקבל החלטות נמהרות ואת המחיר ישלם עם ישראל ביוקר. אז למי שיש טענות על היציאה מעזה צריך להאשים את עצמו על כי בחר את שרון ונתן בידיו את הכוח להחליט ואת שרון. לי אין טענות כלפי שרון וממשלתו בנדון הזה. איני רוצה כל חלק מהרצועה לא שטחים ולא אנשים. אני מקווה שביבי וממשלתו לא יוסיפו אנשים ממורמרים כאשר יחליטו בניגוד להבטחותיהם בנשא יו"ש ובנושא הקמת מדינה פלשטינאית התבטותו של אשר טעונה מטען רגשי רב אםשר חהביו אותו אך אין לקבלו כפי שהוא בא לידי בטוי כאן.
סליחה... ! לא סיימתי...!  -  16/2/2010 | 08:06
Charles BAR TOV.
... עקב כול הנסיבות שהובאו על ידי בתגובתי הקודמת, אשר עזב את הארץ בטריקת דלת... כדבריו.///. אלה הם בהחלט דברים שקשורים ליהודי אשר עלה לארץ מטוניסיה, זהו גורלו של אדם, בהחלט סיפור כואב ונוגע ללב שראוי להכלל כחלק בלתי נפרד מהמורשת...///. שרלו.
אל תדון את חברך, עד שלא תגיע למקומו.  -  16/2/2010 | 07:50
Charles BAR TOV.
מי הוא אשר... ? אשר הוא איש בר-דעת, דעתן, כותב מבריק, המצליף הגדול שקם כאן באתר מאז היווסדו. ללא ספק גם מרחיק לכת בתגובותיו לעתים רחוקות.///. אני קורא את תגובותיו של אשר בשקיקה, ואני אוליי מהמתנגחים הבולטים שקמו עליו, אבל אני אוהב את אשר אהבה כנה כפי שאני כאן מפגין לעתים את חיבתי ואהבתי לגולש זה או אחר וגם גולשת... ///. אהבתי... וחיבתי לאתר ולגולשיו מעולם לא מנעו מבעדי להגיד את אשר על ליבי, וככול אשר עולה על רוחי באופן ישיר וללא מתן הנחה גם לאהוב שבאהובים כמו אשר כמשל ובפרט...///. אני חייב להיות כנה ולשתף אתכם בתחושותיי: אתמול בבוקר נסעתי לת"א ביחד עם זוגתי, תוך כדי נהיגה זוגתי מפנה אליי שאלה..."למה זולגות לך דמעות...?". מה שעניתי היה: "אני חושב על אשר...".///. "...אדם מהגר עם הוריו מארץ הולדתו... לארץ מולדתו.... שם במולדת הוא מקים משפחה לתפארת, נענה לבקשת מנהיגי עמו, ומתיישב עם בני משפחתו בישובים שאליהם נקרא העם לדגל וליישבם, והנה מגיע גם היום שתחת פקודה נתלשים ומפונים כול המתיישבים מבתיהם ומועברים למגורים ארעיים ולתקופות בלתי מוגבלות... חיים על מזודות... ממש...!".///. מעולם לא פגשתי את אשר, את הדברים אני מכיר מתוך צבירה של הטיפטופים שהוא מידי פעם סיפר כאן באתר, אשר במוחי קיבל תא זיכרון פרטי.///. בהמשך... "...אשר כמדומני חווה גם את תלישת ילדיו ופינויים ממקום מושבם... והפעם על ידי חייליו של בני עמו..." ///. אני למדתי כאן: כאשר אשר אומר דבר מה, הדבר יוצא לו מתוך מצוקה פנימית... סוג של כאב שאף אחד מאיתנו כאן לא חווה. ///. אני מחבק את אשר חיבוק של דוב... על אף שלא תמיד שנינו משדרים על אותו הגל.///. אין כאן בדבריי באים לגרוע מין החובה לנהוג באיפוק, במתינות ולכבד את כבוד הזולת.///. היו ברוכים... חברים...///. שרלו.
לאייל, שלום  -  15/2/2010 | 21:10
רולנד אלוני
שלום אייל, אתה מכיר אותי. עניתי על מה שראוי. לא עניתי על מה שאינו ראוי ואינו מכבד את הכותב והקורא. יש הבדל בין הבעה דעה ובין גיודפים לא ראויים. בכל מקרה תודה. חבל שדברים מסוג זה, המביעים באופן הבוטה ביותר את ההסתייגות ואף את ההתכחושות למדינה, מתפרסמים באתר ישראלי, כי גם אם זה אתר למורשת יהדות תוניסיה, זה אתר ישראלי. אבל כנראה שאנחנו כבר לא יודעים איפה הגבול. בכל מקרה, נדמה לי שחבל לקחת את העניין ברצינות יתירה. שבוע נעים. רולנד
לאשר - מהינוקא  -  14/2/2010 | 20:14
אייל
אני צעיר ממך ומרולנד. ללא ספק אני מעריך את הדברים שאתה כותב, את הדברים שאתה מעיר באמת - מאוד מאוד. אבל אני חושב שמעט הפרזת בטענות כלפי גופו של חבר למקלדת. אני מסכים על כל מילה בעניין "קרן" לישראל חדשה וכו' ויעיד הבלוג שלי שאתה גולש בו ומעיר לי לא אחת. אבל אפשר גם לנסח בעט יותר במתינות. אני חושב שלמרות הכל יגיעו אנשים - חכה ותיווכח. וחושב שהפתרון שמתאת לגירוש הוא טוטאלי מידי. שא ברכה ,
לאשר  -  14/2/2010 | 20:00
רולנד אלוני
שלום אשר, אנא קרא שוב מה כתבתי. קרא גם את התייחסותך. אולי תבין מדוע איני עונה לך יותר ארוכות. העברת את העניין לתחום שחורג בהחלט ממורשת או מסורת או תרבות- תוניסאית או מערבית. מותר לך לחשוב כך. צר לי שהמדינה איננה עוד מדינתך. אני מסכים שיש ביקורת על הנעשה כאן. גם לי יש. אבל מכאן ועד לעזיבה, לירידה, המרחק גדול. זו כמובן דעתי. אני מאחל לך בריאות טובה ואריכות ימים. רולנד
צפירת הרגעה... ?  -  14/2/2010 | 16:48
Charles BAR TOV.
או סערת תרבות...? לא ממש... !.///. האמנם... ? השאלה הופנתה לאשר, אבל ברצוני להשתמש בזכות הדמוקרטית שעומדת לרשותי, ולחוות את דעתי בנושא.///. אף על פי שהטוניסאים נחשבים לאינטליגנציה צפון אפריקאית באופן יחסי, בנושא התרבות אני טוען שהם עדיין לוקים בחסר.///. איני חושב שיוצאי טוניסיה בכלל... נוהרים לשבוע של מופעי תיאטרון... בלונדון... .///. אלה וגם אלה אינם נוהגים לירוק... על מדרכות ניו יורק... ולא קונים כרטיס לשבוע שהות שם, ולהנות ממופעי תיאטרון ואופרה בשדרות ברודווי שמיועדים לכול שוחרי התרבות בעולם.///. סליחה...! הם גם לא עומדים בתור למופעי אופרה נדירים... ולעתים תדירים... בבית האופרה שהוא מין הנחשבים בעולם לה סקאלה די מילנו. La Scala di Milano .///. לא נוכחתי לדעת כאן שהטוניסאים השכילו להשתמש באחד הכלים מהמתקדמים בעולם שהוא "האינטרנט".///. נחבאים אל הכלים...? לא יתכן...! כאן באתר אני מגלה לא אחת מגוון נושאים שיכולים לתת מענה, וכלי לחופש הביטוי של כול רבדי האוכולוסיה ולסוגיהם.///. הבעיה מתחילה מזה שלא השכלנו להשתמש במושג "דעתנות", לא כול אחד אומר את דעתו כאן... לא ... ולא...!.///. נ. ב. כמובן שישנם יוצאים מין הכלל, אבל... חלקם היחסי זעום ואינו בא לכדי ביטוי.///. פלצנות...? לשמה...!.///. שרלו.
לרולנד ולמוטי -  -  14/2/2010 | 15:22
אשר
ראשית לרולנד, אני אמנם חי בחו"ל משום שמדינת היהודים הקיאה אותי ממנה או ההיפך, אני מקיא ממדינת היהודים. מדינה שהורסת את עצמה במו ידיה, בחרתי למות שלא על אדמתה. אינך מכיר אותי כדי לדעת למה אבל אני מכיר אותך מתגובותיך כאן ומאי תגובותיך לעיתים שאינך להיות הדמות הפטרונית שלי. אתה אולי חי בארץ 57 שנה וזה באמת כבוד גדול אבל כנראה טומן את ראשך בחול במשך כל אותה תקופה. איני רוצה להכנס לויכוחים פוליטיים - די לי בצער על אובדנה של המדינה היהודית. מה שאני חוזה במוחי הקטן והמצומק די בו כדי להבין שזו אינה מדינתי עוד. לא - לא אבחר בבחירות הישראליות כשאהיה בחו"ל, לא התכוונתי גם. אני מודע לגמרי למה שעומד מאחרי ההמנעות שלי מלעשות כן. אל נא תתחלחל מכך, אשאיר לשמאל הישראלי לצלול בצביעות האנטידמוקרטית שלו בנושא הזה כבנושאים אחרים, מי יתננו עוד קרנות לישראל חדשה, אחרת, סנובית שונאת יהדות יהודים , ציונים, דתיים וספרדים שיוסיפו עוד על ההתחסדות האנטידמוקרטית שפירושה - "אתם לא תצביעו עבורינו אבל תמשיכו לתרום מכספכם עוד ועוד עד שנשמין למוות" - זה כן.." אוי, אל תהיה לא מהפרושים ולא מהצבועים - ",.. מאידך אני משיב האם מישהו מבכירי קדימה והמפלגה האבודה שאל מדוע החברים היקרים הללו רוצים למנוע חקירה של הכספים שמגיעים מהקרן לישראל החדשה (ע"ע בוז'י הרצוג והעמותת שלו ) ??? הכל הגיע מחו"ל מגויים !! האם לאלו יש זכות לתת כסף בלי סוף ולהשפיע ולפשוטים יותר שיש להם גם דרכון ות.ז. ישראלית אין זכות לבחור ???? (רובם יורדים בני עדות המזרח שיצביעו ימינה כמובן) האם זכור לך תלמידו של סטלין מאיר יערי ודבריו לאחר נצחון הליכד ב 1977 (צריך להחליף את העם ... אולי להעביר אותו טיפולים כמו שעבר מייקל ג'קסון כדי להיות לבן) ) - ולמוטי: אני מכיר את כל השכבות במרקם התוניסאי לשמחתי והרי אני קורא כאן וכותב ומעיד ומפרגן ותומך ומנסה גם להביא כספי תרומות (עניין עצוב למדי) ויודע שיש ביננו הכותבים והשוקדים והעמלים מדי יום וגם קראתי את דבריו של אייל על אביו ע"ה שאהב אופרה וזימר אותה בהתלהבות. אני כמובן מדבר על הכלל כי אוהבי אופרה ותרבות שהיא מיציגת אין הרבה וגם אם יש מהכרותי איתם הם לא יוציאו מאות שקלים כדי להנות ממנה ... ואני מסכים למעשה עם דבריו של שרלו ושלך, לעיתים, שיש המגיבים רק כשבא דבר אוכל או עינתוז לפיהם או כשמישהו עלול לפגוע בתדמיתם המרוממת. והלוואי ואני טועה. אשר
האוםרה  -  14/2/2010 | 14:27
מוטי - cohen.motti@gmail.com
מבלי להתיחב ליוצאי תוניסיה וללא קשר לתרבות מספר המבקרים בהופעות האופרה בישראל הנו אם אינני טועה מספר די זעום. אופרה כמו על אירוע בידורי אינו חזות התרבות מי שלא נחשף לאופרה אינו הופך מהיום למחר לחובב אופרה.שעור המבקרים באופרה מתקרב ל1.-1.5% מכלל האוכלוסיה בישראל. וזאת לאורך תקופה של שנה. על פי חישוב זה במקרה הטוב לא ניתן לצפות ל מספר מבקרים הנע בסביבות המאות הבודדים וזאת מבלי לקחת בחשבון את הפזור של יוצאי תוניסיה. בנוסך לא כל מאורע המזכירה את תוניסיה איכות או ענין.על ההצגה עצמה שמעתי מפי חברים אוהבי אופרה שההצגה נחמדה.
לאשר, הפסימי כל כך  -  14/2/2010 | 13:46
רולנד אלוני - r_aloni@bezeqint.net
שלום אשר, אני מבין שאתה גר בארץ, ובעצם שאתה כאן המון שנים, כדי להרשות לעצמך קביעות החלטיות שכאלה. אני כאן רק 57 שנים, אינני בטוח שאני מכיר את כל התוניסאים ומשום כך, הייתי נזהר מקביעות כאלה. אם אתה חי בחו"ל אז הכול מותר לך ועוד מעט יאפשרו לאלה שחיים בחו"ל ויודעים רק לבקר את היושבים בציון, להצביע לכנסת ולקבוע את גורלנו, אנו החיים כאן, לוונטינים חסרי תרבות וחרדים שכמותנו. רולנד
לאשר האם אתה מתיימר להכיר את ילידי תוניסיה בישראל?  -  14/2/2010 | 13:14
מוטי - cohen.motti@gmail.com
איני חושב שיש מישהו המכיר את ילידי תוניסיה בישראל.כל אחד מאתנו מכיר אולי רובד אחד והרובד הזה מטרכב איך לא מיהודים דתיים במיוחד אלה שעלו מדרומה של המדינה החלר הפחות מסורתי היותר חילוני היותר מודרני אינו מהוונ קהילה אפילו לא מעגל חברתי כלשהו הוא שומר על האינדיבידוליות שלו אלה הגיולשים שבדרך כלל קוראים ושותקים אני רוצה להדגיש בבירור באין בכווונתי לכלול את כולם באבחנה שלי אבל ברור לי שהם רבים ולא ידענו כי באו בקרבם. הם רחוקים מש"ס הם רחוקים מהתרבות על סימניה של אוכל, ענטוזים ועוד חבל כמה חבל שאף גוף לא ערך מחקר על ההרכב החברתי של יהודי תוניסיה בישראל. מי שההשכלה לא הגיע לביתו אל תצפה לאבה של מרכיב התרבות של המאה העשרים והעשרים ואחר
אני מקווה שאתה טועה   -  14/2/2010 | 07:16
אייל
ואולי יגיעו כמה - אם כי לפי כמות הכניסות לכתבה זה לא הכי מעניין....
אשרי המאמין...  -  13/2/2010 | 14:01
אשר
שמי אשר ואני מכוון למשפט אשרי המאמין כי איני רואה תונסיאים שישבו כמה עשרות דקות בלי לענטז. הכבוד שעושים לנו כותבים וסופרים וגם מוזיקאים שהתיישבו להפיק אופר עבורינו ועבור מורשתינו לא ירגש מידי את מה שנשאר מהתוניסאים כפי שהיה. לא אופרה, לא תרבות צרפתית ולא מסורת כפי שהיתה. חרדים יש לנו עכשו, וערב רב של לוונטינים והלוואי שאני טועה ויסלח לי מי שילמד אותי על כמה עשרות בני העדה שהגיעו לאופרה .... אשר
שנזכה להִתְרָבות... כעם תָרְבּוּת...  -  9/2/2010 | 18:49
Charles BAR TOV.


 דף הבית  |  תנאי שימוש וגלישה באתר  |  צור קשר

© כל הזכויות שמורות לורויאל בע"מ

Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution